Kad je cijena benzina počela da raste, električni automobili su postali još privlačniji, ali sa rastom cijena struje, koja je u Njemačkoj za godinu dana porasla za trećinu, ta prednost se istopila. Troškovi punjenja električnih automobila porasli su najmanje za 10 odsto, a očekuje se da će i dalje da rastu, prenosi Gardijan.
Jedan od najvećih njemačkih operatera za punjenje električnih vozila podigao je početkom ovog mjeseca cijenu kilovat-sata sa 43 evro centi na 47 evro centi. Cijena super brzog punjenja takođe je porasla sa 68 evrocenti za kilovat, na 75. Čak su i pojedini lanci supermarketa, koji su do sada nudili besplatno punjenje, sada uveli plaćanje za ovu uslugu.
Sve manjoj atraktivnosti ovog tipa vozila u Njemačkoj doprinjelo je i smanjenje državnih subvencija za njihovu kupovinu, koje bi od sljedeće godine trebalo da se prepolove na 4.500 evra, dok se ukida sadašnja pomoć od 6.750 evra za hibridna vozila.
Jedan od prijedloga koji bi podstakao kupovinu električnih automobila jeste povećanje poreza za vozila na benzin, ali i se električnim dozvoli da u saobraćaju koriste traku za autobuse, kao i da mogu da parkiraju na određenim parking mjestima na kojima ostali automobili ne mogu.
U Norveškoj, koja je među prvima uvela subvencije za električna vozila i široku mrežu mjesta za punjenje, dvije trećine svih novih automobila tokom prošle godine bili su na struju. To je ovu zemlju postavilo na prvo mjesto po broju novih električnih vozila, dok je Njemačka na šestom mjestu, sa 13,6 odsto.
Jadran Sarajevo© 2022. All rights reserved. Made By
Adria Management Services